Savu spēju apzināšanās, sevis pieņemšana, dažādībā kā uzskatos tā pasaulē. Dažādas iespējas saredzēt pasauliSupervīzija

Supervīzija ir refleksijas metode. Tā ir atbalstoša un konsultatīva pieeja jautājumos, kas saistīti ar darbu un profesionālo darbību. Supervīzija ir profesionālās prakses un attīstības veicināšanas process. 

Supervīzijas procesā supervizors un klients kopā apspriež un analizē klienta darbu, klienta attiecības ar klientiem, lēmumu pieņemšanas procesus un citus ar profesionālās prakses saistītos jautājumus un izaicinājumus. Supervizors var sniegt atbalstu, konsultēt, dot padomus un izmantot dažādas metodes un tehnikas, lai palīdzētu klientam izprast sevi un savu darbu, labāk attīstīties profesionāli.

Supervīzija ir gan procesuāls, gan attiecību veidošanas process, kas ietver uzticību, atklātību, cieņu un savstarpēju saprašanos starp supervizoru un klientu. Tā ir svarīga profesionālās attīstības un labas prakses uzturēšanas sastāvdaļa, nodrošinot iespēju reflektēt, mācīties no pieredzes.


Supervīzija  veicina refleksiju, mācīšanos un izaugsmi, sniedzot iespēju novērtēt savu darbu, atklāt jaunas perspektīvas, apgūt jaunas prasmes un paaugstināt savu kompetenci. Profesionālās efektivitātes paaugstināšana ir supervīzijas galvenais rezultāts, kas var ietvert dažādu jautājumu risināšanu kā, piemēram:

  • Personīgo robežu apzināšanās
  • Attiecību un sadarbības stiprināšana/veidošana ar kolēģiem, klientiem
  • Dažādas darba stratēģija
  • Stresa ietekmes, izdegšanas mazināšana
  • Jaunu prasmju apgūšana
  • Pamatprasmju pilnveidošana
  • Dzīves balansa saglabāšana
  • Karjeras attīstība un plānošana
  • Atbalsts profesionālajā izaugsmē
  • Komandas attīstība
  • Personīgās atbildības veicināšana
  • Empātijas un sapratnes attīstība
  • Savstarpējā mācīšanās 
  • Konfliktu risināšana
  • Līdzsvara saglabāšana
  • Profesionālās identitātes stiprināšana
  • Līderības attīstība
  • Personīgās attīstības plānošana
  • Darba priekšrocību un izaicinājumu izvērtēšana
  • Motivācijas stiprināšana
  • Redzes loka paplašināšana
  • Pašrefleksijas veidošana

Kam paredzētas supervīzijas

Supervīzija ir paredzēta dažādu profesiju pārstāvjiem un darbiniekiem, lai nodrošinātu atbalstu, refleksiju un attīstību profesionālajā darbā. 

  • Palīdzošās profesijas - Palīdzošās profesijas ir emocionāli izaicinošas, un supervīzija piedāvā profesionāļiem drošu vietu, kur izteikt savas jūtas, pārdomāt grūtības un saņemt emocionālu atbalstu. Supervīzijas labvēlīgā ietekme palīdzošajās profesijās ir daudzveidīga un būtiska, lai nodrošinātu profesionālu izaugsmi un efektīvu palīdzības sniegšanu klientiem.
  • Uzņēmējdarbība - Uzņēmumiem, kas vēlas uzlabot savus finansiālos un attīstības mērķus, ieguldot darbinieku izaugsmē un labbūtībā, jo darbinieki ir veiksmes un panākumi atslēga, tāpēc vadības gatavība pilnveidot un investēt darbinieku izaugsmē ir būtiska. Supervīzija uzņēmumā dod iespēju darbiniekiem izprast kopējos mērķus, uzlabot komunikāciju, attieksmi, veicināt mērķu sasniegšanu, uzlabot kopējo darba atmosfēru. 


Supervīzija ir noderīga visām profesijām un nozarēm - tās galvenais mērķis ir veicināt  refleksiju un izaugsmi profesionālajā darbībā.



DROŠA TELPA  

Supervīzijas notiek drošā un uzticības pilnā vidē, kur vari justies brīvi, dalīties ar savu pieredzi, problēmām un saņemt atbalstu. 

  • Supervīzija ir vērsta uz atbalstu, izaugsmi un mācīšanosVide, kurā vari justies brīvi, droši un saprasts. Atbalsts, kopā būšana, profesionāls atbalsts
  • Atbalsts un perspektīvas, neuzspiežot idejas vai viedokļus
  • Attiecības ir balstītas uz savstarpēju uzticību un cieņu
  • Tiek veicināta profesionālā un personīgā attīstība

Šeit nav:

  • Kritikas un nosodījuma
  • Konflikti
  • Nelietderīgas varas dinamikas
  • Terapija, vai konsultācijas


KĀ NOTIEK SUPERVĪZIJAS SESIJAS

Supervīzijas procesi var atšķirties atkarībā no konkrētās nozares, supervīzijas veida un individuālajām vajadzībām. Parasti supervīzijas process ietver šādus ļoti būtiskus elementus:

  • Supervīzijas procesa sākumā supervizors un  klients izveido attiecības, kas balstās uz savstarpēju uzticēšanos, cieņu un konfidencialitāti. Tas ir svarīgs pamats atklātam un drošam dialogam.
  • Supervīzijas sesijas laikā supervizors un klients diskutē par klienta profesionālo darbu, problēmām, izaicinājumiem un jautājumiem. Sarunas var ietvert analīzi konkrētos gadījumos, klienta attiecības ar klientiem, iestādi vai organizāciju, kā arī refleksiju par klienta paša personību, profesionālo attīstību un personīgo attīstību.
  • Supervizors sniedz atbalstu, konsultācijas un palīdzību klientam risinot problēmas. Var tikt doti padomi, piedāvātas alternatīvas risinājumiem, izmantotas specifiskas metodes un tehnikas, lai palīdzētu klientam attīstīties.
  • Supervīzija attīsta un veicina refleksiju, kas palīdz izprast savu profesionālo sniegumu, identificēt spēcīgās un vājās puses, apgūt jaunas prasmes un veidot attīstības plānus. 

Supervīzijas process parasti ir regulārs un notiek, ievērojot iepriekš noteiktu grafiku un laiku. Sesiju ilgums, biežums un kopējais supervīziju skaits var atšķirties atkarībā no individuālajām vajadzībām un nozares īpatnībām.